Markkinoinnin sanakirja - Makum

Markkinoinnin sanakirja

Markkinoinnin sanakirja

Makum markkinoinnin kumppani - tuloksellista digimarkkinointia

CPC, CTA, hosting, konversio-optimointi, Analytics, KPI, USP… Allekirjoittanutkin myöntää, että välillä tulee mietittyä esimerkiksi näitä lyhenteitä ja termejä käyttäessäni, että ymmärtääkö asiakas varmasti, mistä puhun ja mitä juuri tarkoitin.

 

Osaako ja muistaako jokainen markkinoinnin kumppani puhua kanssasi samaa kieltä?

 

Jos siis itse markkinointialalla työskentelevänä ja markkinointia muutaman vuoden opiskelleena koen välillä epävarmuuden ja ihmetyksen tunteita asiakkaan puolesta näiden markkinointikäsitteiden ja lyhenteiden maailmassa, miltä asiakkaasta sitten tuntuu? Valtaako asiakkaan epävarma tunne kaikista markkinoinnin lyhenteistä, termeistä ja fraaseista? Onko hänellä olo, että puhuisimme eri kieltä?

 

Miten yrittäjän, joka haluaa panostaa yrityksensä markkinointiin, tulisi ymmärtää käsitteet ja lyhenteet tehdessään yhteistyötä markkinoinnin kumppanin kanssa? Entä yrittäjän, joka on vasta aloittamassa yrityksensä markkinointia ja etsii itselleen vasta mahdollista markkinoinnin tekijää ja auttajaa? Osaako ja muistaako jokainen markkinoinnin kumppani puhua kanssasi samaa kieltä?

 

Me Makumilla haluamme puhua samaa kieltä asiakkaidemme ja kumppaneidemme kanssa. Siksi meidän yksi tärkeä USP (unique selling point, eli ainutlaatuinen myyntiväittämä) on, että puhumme myös suomea. Tämä siksi, että pidämme tärkeänä, että me markkinoinnin kumppanina toimivana yrityksenä puhumme samaa kieltä asiakkaidemme ja kumppaneidemme kanssa. Me haluamme, että asiakas ymmärtää ”kieltämme”.

 

Me Makumilla haluamme puhua samaa kieltä asiakkaidemme ja kumppaneidemme kanssa.

Tästä ajatuksesta innostuneena me päätimme tehdä Makumin sivuille markkinoinnin sanakirjan.

 

Sanakirja on veloituksettomasti kaikkien aiheesta kiinnostuneiden käytössä ja sisältää nyt jo yli 100 markkinoinnin käsitettä ja lyhennettä. Me Makumilla haluamme, että ymmärrät käyttämämme käsitteet, termit sekä muut markkinoinnin fraasit. Siksi myös kokoamme jatkuvasti lisää markkinoinnin sanakirjaan sisältöä.

 

Jos innostut pänttäämään sanakirjan sisällön ulkoa, voimme käyttää kanssasi markkinoinnin kieltä. Ei kuitenkaan mitään hätää, emme oleta Sinun opiskelevan kaikkia käsitteitä ja lyhenteitä ulkoa. Siksi lupaamme Makumilla puhua kanssasi myös suomea.

 

Kuinka tärkeänä sinä pidät sitä, että markkinoinnin kumppanisi puhuu kanssasi samaa kieltä ja ymmärrät mitä he todella tarkoittavat? Me pyrimme tähän, ja siksi me Makumilla ”puhumme myös suomea”.

 

Pääset sanakirjaamme tästä!

 

PS. Kommentoi sanakirjaan, jos eteesi on tullut jokin markkinointiin liittyvä käsite tai lyhenne, jonka haluat meidän suomentavan!

 

 

Meri Seppälä
Meri Seppälä
Tehdään suunnitelmia ja toteutetaan unelmia yhdessä matkasta nauttien.

Comments are closed.

Ota yhteyttä