Vinkkikirjasto nro. 29: Somevinkki -Instagramin Linkkitarra

Instagramin LINKKITARRA – se on vihdoin kaikkien käytettävissä 🤩 Me ainakin olemme olleet innoissamme!

Mikä on Instagramin Linkkitarra? Kuinka Instagramin Linkkitarraa käytetään? Mitä hyötyä Instagramin Linkkitarrasta on?
Poimi vastaukset näihin alta.

Mikä on Instagram Storeihin laitettava Linkkitarra?

Instagram julkaisi 27.10. uuden toiminnon Linkkitarran, Link Sticker, jonka avulla Instagram Storeihin saa lisättyä ja jaettua linkkejä. Tämä uusi Linkkitarra on ominaisuus, joka korvaa aiemman Swipe Up -toiminnon, joka vaati käyttäjiltään vähintään 10k seuraajaa tai vahvistetun tilin. Nykyään Linkkitarra on käytettävissä kaikilla tileillä! 👏

Kuinka Instagramin Linkkitarraa käytetään?

Linkkitarran käyttö on helppoa! Olet varmaan huomannut seurattaviesi Storeissa jo linkkitarroja? Vieraillaksesi linkissä sinun on napautettava Linkkitarraa kahdesti. Kun napautat sitä ensimmäistä kertaa, näkyviin tulee Vieraile linkki -painike. Sitten sinun täytyy vain napauttaa Vieraile linkkiä avataksesi linkitetyn sivuston selaimellasi.

Myös Linkkitarran lisääminen Storeihin on helppoa! Huomaathan, että voit lisätä yhteen Instagram-storyyn vain yhden Linkkitarran.
Alla on kuvakaappaukset, kuinka me lisäsimme Linkkitarran esimerkkitarinaamme.

Tee Instagram-story normaalisti lisäämällä haluamasi kuva tai video. Avaa sen jälkeen kuvaan merkattu tuttu Tarrat-välilehti, josta löydät eri Tarroja. Valitse Linkki-tarra. Sen jälkeen lisää haluamasi osoite URL-osoite kohtaan. Olethan tarkkana, haluatko ohjata kävijät etusivullesi vai tietyn tuotteen, palvelun tai blogipostaukseen pariin! Tässä näkymässä voit myös katsoa esikatselua tarrasta. Tämän jälkeen tarra on liikuteltavissasi. Painamalla tarraa saat vaihdettua tarran ulkoasua tuttuun tapaan.

Helppoa, eikö?


Mitä hyötyä Instagramin Linkkitarrasta on?

Jo pelkästään se, että nykyään kaikki käyttäjät voivat jakaa linkkejä tarinoissaan, on itsessään mahtavaa!
Me ainakin näemme tässä monia mahdollisuuksia – ja nimenomaan yritysten markkinoinnin ja myynnin näkökulmasta 💸

Riippuu täysin yritystoiminnastasi, mihin ja miksi haluat Instagram-profiilissa käyneet vierailijat ohjata eteenpäin tarinoistasi. Me näemme monia mahdollisuuksia eri aloille. Kerrotko tarinassa uudesta palvelusta tai tuotteesta? Laita Linkkitarra viemään suoraan kotisivuillenne tämän uuden palvelun ja tuotteen pariin. Haluatko lisää lukijoita uudelle blogipostaukselle? Laita Linkkitarra viemään suoraan uusimpaan blogipostaukseen. Haluatko kasvattaa sähköpostituslistaa? Ohjaa kävijät Linkkitarran avulla uutiskirjeen tilaukseen. Haluatko ohjata tarinan näkijät suoraan ajanvarauksen tai verkkokaupan pariin? Laita suora linkki Linkkitarraan.
Tässä vain muutama esimerkki, mihin kaikkeen Instagramin Linkkitarraa voi hyödyntää yrityksen somessa!

Pääasia on, että mietit Linkkitarran käytön osana kävijän ostopolkua. Jos siis kerrot tietystä tuotteesta/palvelusta/blogipostauksesta tai ajanvarauksesta, huolehdi, että Linkkitarra vie suoraan haluttuun päämäärän! Mikään ei ainakaan allekirjoittaneesta ole raivostuttavampaa kuin väärään paikkaan ohjaavat linkit – oli nämä sitten buttoneita verkkosivuilla tai Linkkitarroja Instassa 😆

Erona aiempaan Swipe up -toimintoon, Linkkitarra on siinäkin mielessä mahtava, että vaikka tarinaasi olisi lisätty Linkkitarra, voivat seuraajat laittaa sinulle samaan tarinaan myös yksityisviestiä. Tätä ominaisuutta ei ollut aiemman Swipe up -toiminnon kohdalla, koska Swipe up -toiminto korvasi yksityisviestipalkin.

Summa summarum, Linkkitarra on mahtava uusi ominaisuus Instagramissa ja kannustamme ehdottomasti sen käyttöön! 🤩

Vieritä ylös