Blogi - Makum

Blogi

  • All
  • budjetointi
  • budjetti
  • google ads
  • Google ads miten toimii
  • Google adwords
  • Google Digital Garage
  • google mainonta
  • Google-sertifikaatti
  • Makum
  • markkinoinnin koulutukset
  • markkinointi
  • markkinointibudjetti
  • miten google markkinointi toimii
  • sanakirja
  • Sertifikaatti
  • sosiaalinen media
  • verkkokurssi
  • vinkit

Markkinoinnin sanakirja

CPC, CTA, hosting, konversio-optimointi, Analytics, KPI, USP… Allekirjoittanutkin myöntää, että välillä tulee mietittyä esimerkiksi näitä lyhenteitä ja termejä käyttäessäni, että ymmärtääkö asiakas varmasti, mistä puhun ja […]

4 vinkkiä yrityksesi kannattavaan somen käyttöön

Lue tästä neljä vinkkiä yrityksesi kannattavaan somen käyttöön ja tehosta toimintaasi somessa.   Sosiaalisen median kanavissa olemiseen liittyy mielestäni yksi tärkeä ajatus: ”laatu korvaa määrän”. On […]

Uusi Makumilainen

Kuka, missä, milloin? Terveiset ruudun tältä puolelta Makumin uudelta vahvistukselta Meriltä. Olen ollut mukana nyt kuukauden ajan Makumilla Marketing Traineena ja fiilikseni tähän asti ja tulevasta […]

Kokemuksia Google Digital Garage

Suoritin Google Digital Garage:n Googlen Digimarkkinoinnin perusteet -sertifikaatin ja jaan teille kokemukseni kyseisestä oppikokonaisuudesta. Lähtötasoksi voisin sanoa olevan digitaalisen markkinoinnin osaaja ja koulussa olen aiheen kursseja […]

Miten Google-markkinointi toimii?

Google Ads (aiemmin Google AdWords) on Googlen oma mainonta-alusta, joka mahdollistaa oman verkkosivusi mainoksen lisäämisen hakukoneen tuloksiin maksua vastaan. Google-hakuja tehdään maailmassa 2.3 miljoonaa joka sekuntti. […]

Kuinka paljon pitää budjetoida markkinointiin?

“Paraskaan tuote tai business-idea ei lennä kovinkaan kauas, jos ei ole aavistustakaan siitä miten sitä pitäisi markkinoida.” Markkinointi voi olla täynnä mystiikkaa, henkimaailman loitsuja, uskomuksia ja […]

Mitä tehdään Facebook Business Managerilla?

Facebook Business Manager on ilmainen työkalu Facebook- mainonnan kätevämpään hallintaan. Toki mainontaa voi tehdä ilmankin tätä työkalua, mutta se tarjoaa useita hyötyjä käyttäjälleen.   Facebook Business Managerilla voit muun muassa:  Hallinnoida useita eri mainostilejä kätevästi samasta paikasta  Näyttää mainoksiasi Instagramissa  Seurata mainonnan kattavuutta ja tehokkuutta  […]

Mitä on remarketing-mainonta?

Remarketing-mainonta eli toisin sanoen retargeting-mainonta. Suomeksi aiheesta puhutaan nimillä uudelleenmarkkinointi tai uudelleenmainonta. Jokaisella termillä tarkoitetaan kuitenkin käytännössä samaa asiaa eli mainoksien näyttämistä heille, jotka ovat jo […]

Mikä on metateksti?

Mikä on metateksti ja metakuvaus? Metatekstiksi kutsutaan tekstiä, joka ei näy verkkosivun vierailijoille fyysisesti, mutta se indeksoituu hakukoneiden hakutuloksiin. Metakuvaus on lyhyt esittelyteksti / katkelma sivusta. […]

Google My Business = Yrityksesi käyntikortti

Vaikka Googlen My Business -palvelun lanseerauksesta on jo useampi vuosi niin edelleen vuonna 2019 törmään lähes päivittäin tileihin, joiden My Business -tietoja ei ole päivitetty lainkaan […]