Miten hyödyntää Instagram stories?

Stories tarjoaa yrityksille mahdollisuuden olla helpommin lähemmässä kontaktissa seuraajien kanssa. Seuraajalla voi olla mahdollisuus nähdä niin sanotusti yrityksen kulissien taakse, mikä voi auttaa kasvattamaan luottamusta mahdollisen asiakkaan ja yrityksen välille. Myöskin samaistuttavuus voi lähentää välejäsi seuraajiisi. Käytä storiesia mahdollisimman monipuolisesti, niin saat kaiken mahdollisen hyödyn irti!

Mikä on Instagram stories?

Instagram julkaisi vuonna 2016 ominaisuuden stories, joka on hyvin samankaltainen kuin Snapchat. Storyyn jaetut kuvat ja videot ovat vain 24 tuntia näkyvillä ja sen jälkeen häviävät. Storyn voi kuitenkin tallentaa omiin kohokohtiin, jolloin se on näkyvissä profiilissasi niin kauan kuin tahdot. Kuvien ja videoiden päälle voi muun muassa piirtää, kirjoittaa ja lisätä tarroja, linkkejä ja musiikkia.

Osallista seuraajiasi

Seuraajien aktivoiminen ja osallistaminen on fiksua, sillä vuorovaikutuksen myötä saadaan sitoutettua seuraajia. Seuraajien sitouttaminen lisää seuraajien ostopotentiaalia. Vuorovaikutuksen avulla opitaan myös ymmärtämään paremmin asiakkaiden tarpeita. Hyviä tapoja osallistaa seuraajia on laittaa storyyn esimerkiksi kysymyslaatikko, johon seuraajat voivat esittää omia kysymyksiään ja sitten voit vastata näihin kysymyksiin video- tai kuvamuodossa. Toinen hyvä vaihtoehto on laittaa visa pystyyn ja haastaa seuraajiesi tietoutta!

Ole oma itsesi

Sisältö saa ja voi olla erilaista feedissä ja storyissa, kunhan jonkinlainen yhteneväisyys on havaittavissa. Jos muutoin äänensävysi on Instagramissa ammatillinen ja ehkä vakavampikin, voi stories näyttää sinusta ja yrityksestäsi rennompaa ja persoonallisempaa puolta. Voit esitellä storyissa itse omia palveluitasi, näyttää asiakkaiden palautteita tai kertoa yrityksen tarinaa. Näytä storyissa omaa arkeasi ja mitä esimerkiksi työpäivääsi kuuluu. Tällaiset my day-tyyppiset sisällöt ovat samaistuttavampia ja myös äärimmäisen suosittuja ja sellaista sisältöä kannattaakin kokeilla. Älä kuitenkaan unohda visuaalista puolta, Instagram stories antaa siihenkin paljon mahdollisuuksia, joita kannattaa hyödyntää. Siispä kokeile erilaisia juttuja ja etsi itsellesi sopivimman tuntuinen tapa.

Seuraa tilastoja

Instagram ja Meta Business Suite tarjoavat laajat tilastotiedot ja niitä kannattaakin ehdottomasti seurata ja tulkita. Saat selville muun muassa geografisia (mm. ikä, sukupuoli ja paikkakunta) tietoja seuraajistasi, postauksien nähneiden silmäparien määrän ja postauksiin reagoineiden määrän. Tilastot kertovat sinulla, että minkälainen sisältö toimii sinun seuraajillesi ja mikä taas ei toimi. Älä tee sitä virhettä, että jättäisit tulokset huomioimatta, vaan seuraa tuloksia ja kehitä sisältöäsi näiden tietojen avulla ja alat varmasti huomaamaan lukemissa eroja!

Jos koet, että kesän jälkeen on hieman käynnistymisvaikeuksia, niin älä huoli, meiltä löytyy verkkokaupastamme IG-paketti auttamaan sua!

Käy kurkkaamassa meidän IG-paketti täältä.

Jos et seuraa meitä vielä Instagramissa, niin tee se nyt!👇🏽

@markkinoinninkumppani

– Tytti Makumilta

Oliko tämä teksti hyödyllinen?
KylläEi
Shopping Cart
Scroll to Top