Näin teet yritykselle sisältöpankkia

Mikä on sisältöpankki? Miten teet sisältöpankkia? Miksi sisältöpankin teko kannattaa ja kuinka sisältöpankki helpottaa yrityksen somea ja sisällöntuotantoa?
Keräsimme tähän julkaisuun sisällöntuottajamme vinkit yrityksellesi toimivaa ja tehokasta sisältöpankkia varten!

Mikä on sisältöpankki?

Sisältöpankki ja somepuskuri ovat samoja asioita. Sisältöpankilla ja somepuskurilla me Makumilla tarkoitamme, että meillä on aina valmiita ideoita somesisältöihimme! 💎

Sisältöpuskuria kannattaa ylläpitää yrityksen somen lisäksi myös yrityksen blogia ja uutiskirjeitä varten. Usein myös samaa sisältöpuskuria voidaan hyödyntää ja monistaa yrityksen useassa kanavassa – esimerkiksi toimiva somepostaus kannattaa kirjoittaa kattavammin auki blogin puolelle ja uuteen blogipostaukseen kannattaa kerätä lukijoita sähköpostimarkkinoinnin avulla.

Kuulostaako seuraava tutulta? 🤔😩 Mieli lyö tyhjää ja ideat ovat loppu, juuri kun olisi hetki keksiä yrityksen seuraava somepostaus tai uutiskirje. Yleensä parhaimmat ideat tulevat mieleen esimerkiksi vapaa-ajalla somea selaillessa, kun ei ole painetta keksiä sisältöä. Tämän vuoksi sisältöpankin keräämisestä on suuri apu sisällöntuotannossa!

Miten tehdä yritykselle sisältöpankki?

Tässä sisällöntuottajamme 6 vinkkiä, kuinka teet helposti yritykselle sisältöpankin:

💎 Tallenna Instagramissa muiden hyvää sisältöä (ÄLÄ kuitenkaan kopioi muiden sisältöä!)

💎 Ota kuvakaappauksia sisällöistä, joista inspiroidut!

💎 Kirjoita puhelimen muistiinpanoihin ideoita, ajatuksia ja aiheita, kun niitä tulee vastaan.

💎 Käytä puhelimen sanelinta tai ääniviestejä kollegoille, jos tuntuu ettet ehdi kirjoittamaan ideoita talteen!

💎 UKK tai Googlessa ”ihmiset kysyvät myös”-osio yritykseesi/tuotteeseen/palveluun liittyen antaa usein hyvää inspiraatiota!

💎 Pidä kuvauspäiviä! Kuvaa kerralla paljon monikäyttöistä sisältöä, jota voit hyödyntää monipuolisesti ja pitkään.

Miksi sisältöpankki kannattaa?

Keräämällä ja ylläpitämällä sisältöpankkia, helpotat ja tehostat yrityksen sisällöntuotantoa! Jatkossa sinulla on ideoita ja inspiraatiota herättäneitä postausaiheita tallennettuna ja valmiina, kun seuraavan kerran alat työstämään sisältöjä yrityksellesi. Lisäksi sisältöpankkia keräämällä saat ideat pois mielestä ja sinun on helppo palata niiden äärelle, kun seuraavan kerran on sisällöntuotannon aika.

Muista sisällön uudelleenkierrätys!

Käy säännölllisesti läpi kävijätietoja ja analytiikkaa. Mitkä sisällöt ovat toimineet esimerkiksi somessa 6kk sitten? Voisiko samaa sisältöä hyödyntää uudelleen monipuolistamalla/päivittämällä?

Muista uudelleenkierrätyksessä, että nykyisillä algoritmeilla harva yritys tavoittaa julkaisullaan edes puolia nykyseuraajista, joten voit rohkeasti julkaista hyvin toiminutta sisältöä uudelleen – aina on joku joka ei ole nähnyt aiempaa postaustasi kuitenkaan!


Tämäkin vinkki on julkaistu aiemmin Instagram-tilillämme. Jos ajankohtaiset ja käytännönläheiset vinkit yrityksen digimarkkinointiin ja someen liittyen kiinnostaa, tee kuten tuhannet muut ja ota meidät seurantaan Instagramissa 🤩


Takkuiletko sisällöntuotannon ja yrityksen somen postausideoiden kanssa? 🙈

Lataa suosittu ”50 postausideaa yrityksen someen” täysin maksutta käyttöösi TÄSTÄ.

-Meri Makumilta

Oliko tämä blogiteksti hyödyllinen?
KylläEi
Shopping Cart
Vieritä ylös