Google Adsin Performance Max -kampanja: Maksimitulokset-kampanjalla hyödyt koko Googlen verkostosta ja saat maksimaaliset tulokset

Google Adsin Performance Max -kampanja: Maksimitulokset-kampanjalla hyödyt koko Googlen verkostosta ja saat maksimaaliset tulokset

Google julkaisi hiljattain kaikille mainostajille käyttöön uuden Performance Max -kampanjatyypin, joka tunnetaan suomeksi nimellä Maksimitulokset-kampanja. Millainen tämä uusi kampanjatyyppi on ja miten sinä hyödyt siitä, lue lisää!

Maksimitulokset-kampanjan tarkoitus ja tavoite

Maksimitulokset-kampanja on uusi tavoitteisiin perustuva kampanjatyyppi, jonka avulla voit jatkossa hyödyntää koko Googlen verkostoa yhdellä kampanjalla. Kampanjan tarkoituksena on siis täydentää ja tehostaa avainsanoihin perustuvia Hakukampanjoita etsien lisää konvertoituvia asiakkaita tehokkaammin kaikista Googlen kanavista, kuten YouTubesta, Display-verkostosta, Hausta, Gmailista, Mapsista tai Discoverysta. Maksimitulokset-kampanja siis täydentää aiempia Haku-kampanjoitasi ja ottaa huomioon avainsanakohdistuksen. Tähän kaikkeen perustuu kampanjan nimi – kampanjalla halutaan irti maksimaalisia tuloksia! 🔥

Automaatioita hyödyntävää kampanjointia

Maksimitulokset-kampanja perustuu lähes täysin automaatioon. Kampanjassa on automatisoitua hintatarjousten tekeminen, budjetin optimointi, yleisöjen ja mainosaineistojen valinta sekä attribuutiot. Googlen automaatio siis etsii tavoitteidesi perusteella potentiaalisia asiakkaita, kohdistaa heille sopivimman mainoksen ja tekee optimaalisen hintatarjouksen kampanjan tulosten maksimoimiseksi!

Saat tottakai kuitenkin itse lisätä sinulle tärkeitä tietoja ja sisältöjä. Saat itse lisättyä Maksimitulokset-kampanjan sisältöryhmiin kuvat, logot, videot, otsikot (30 merkkiä), pitkät otsikot (90 merkkiä) sekä kuvaukset. Kun olet syöttänyt sisältöryhmän tiedot, päätää Googlen automaatio mainosaineistojen valinnasta ja näyttää sopivimman mainoksen sisältöineen.
Googlen vinkki: Luo sisältöryhmät sellaisista sisältökohteista, jotka liittyvät yhteen teemaan tai yleisöön, jotta mainossisällöt ovat yhtenäiset.

Yleisösignaaleilla tehokkuutta

Yleisösignaalien avulla voit lisätä yleisöehdotuksia, jotka auttavat Googlea optimoimaan Maksimitulokset-kampanjan valitsemillesi tavoitteille. Yleisösignaalien lisääminen on valinnaista, mutta ne voivat ohjata automaatiota tehokkaammin kampanjan optimoinnissa, nopeuttaa näin kampanjan oppimista sekä tehostaa kampanjan ja mainoksen toimivuutta. Yleisösignaalien avulla voit siis tavoittaa oikeat konvertoituvat yleisöt nopeammin, ja siksi suosittelemme aina yleisösignaalien lisäämistä. On hyvä muistaa, että Maksimitulokset‐kampanjan mainokset saattavat näkyä myös signaaliesi ulkopuolelle jääville, jos he ovat potentiaalisia konvertoitumiselle.

Kenelle Performance Max eli Maksimitulokset-kampanja sopii?

Maksimitulokset-kampanja on sinulle paras vaihtoehto silloin, kun:

⭐ sinulla on tavoitteita mainontaan ja konversioihin liittyen (esimerkiksi verkkokaupan myynnin kasvattaminen tai verkkosivuilla liidien hankkiminen)
⭐ haluat maksimoida kampanjasi tulokset eikä sinulla ole tiettyä kanavaa, jossa haluat mainostesi näkyvän
⭐ haluat hyödyntää kaikkia Googlen kanavia
⭐ haluat tavoittaa suuremman yleisön ja saada lisää konversioarvoa avainsanoihin perustuvien Haku-kampanjoiden lisäksi

Maksimitulokset myös teidän Google-mainonnasta?

Onko teidän Google-mainonnassa testattu vielä uuden kampanjatyylin potentiaalia ja tehokkuutta?
Ota yhteyttä, kun haluat maksimaalisia tuloksia irti myös teidän Google-mainonnasta! 🔥

Makum on Google Partner

Olemme Google Partners -yritys, joka tarkoittaa sitä, että olemme tehneet tuloksellista Google-mainontaa asiakkaillemme jo usean vuoden ajan!

Ota yhteyttä, kun haluat Google-mainontanne tuottavan tuloksia!


Terveisin Meri Makumilta

Oliko tämä blogiteksti hyödyllinen?
KylläEi
Shopping Cart
Vieritä ylös