Sähköpostimarkkinointi – 6 vinkkiä yrityksen sähköpostilistan kasvattamiseen

Sähköpostimarkkinointi + 6 vinkkiä yrityksen sähköpostilistan kasvattamiseen

Mitä on sähköpostimarkkinointi?

Sähköpostimarkkinoinniksi voidaan kutsua oikeastaan kaikkea sähköpostitse tapahtuvaa viestintää yrityksen ja vastaanottajan välillä. Sähköpostimarkkinointi on oiva tapa tavoittaa jo nykyinen tai tuleva asiakas suorilla sähköpostiviesteillä. Sähköpostimarkkinointi on suosittua, sillä se on edelleen yksi kustannustehokkaimmista digimarkkinoinnin muodoista. On tärkeää kuitenkin muistaa, että hyvin toimiakseen sähköpostimarkkinointi vaatii terveen vastaanottajalistan, johon vastaanottajat ovat liittyneet omasta halustaan. Lisäksi tarvitaan tarkasti kohdennetut sähköpostiviestit. Eli vain yksi yleinen spämmiviesti ei ole yhtään niin tehokas kuin vastaanottajan kiinnostuksen pohjalta ja tilanteeseen liittyvä tarkasti personoitu viesti. Poimi alta vinkit tehokkaaseen sähköpostilistan kasvattamiseen!

”Mielestämme sähköpostimarkkinointi on edelleen nykyaikaa ja vahvasti osa tulevaisuutta!”

Miksi tehdä sähköpostimarkkinointia?

Yrityksellä voi olla monia eri tavoitteita sähköpostimarkkinoinnille.
Tässä muutama yleisin tavoite, joita meidän asiakasyritysten sähköpostimarkkinoinnilla halutaan saavuttaa:

⭐ Myynnin kasvattaminen
⭐ Kampanjoista ja uutuuksista tiedottaminen
⭐ Uusien liidien hankkiminen yrityksen kontakteihin
⭐ Arvokkaan sisällön jakaminen sähköpostilistalla oleville ja asiakkaiden sitouttaminen yrityksen sisältöihin
⭐ Asiakaskokemuksen kasvattaminen ja kehittäminen
⭐ Sähköpostilistalla olevien asiakkaiden ohjaaminen ostopolullaan, ostopäätöksessä tukeminen sekä ostamisen esteiden poistaminen
Jälkimarkkinointi
Asiakaspalautteiden kerääminen

Sähköpostimarkkinointi osana automaatiota

Parhaimmillaan yrityksen sähköpostimarkkinointi on yhdistelmä automaattisia viestejä ja manuaalisesti räätälöityjä, jossa jokainen viesti on vastaanottajalleen aidosti hyödyllinen. Automaatioviestejä voi olla esimerkiksi tervetuloviesti sähköpostilistalle liittyjille, tarjousviesti kesken jääneelle verkkokauppavierailulle tai esimerkiksi asiakkaan lataaman oppaan esittelyviesti. Esittelimme aiemmin blogissamme eri vaihtoehtoja pk-yritysten automaatiotyökalujen valintaan. Me Makumilla suunnittelemme ja toteutamme sähköpostimarkkinoinnin automaatioita, joten jos nämä kiinnostavat, ole meihin yhteydessä!

6 vinkkiä kasvattaa sähköpostilistaa

Kuten aiemmin mainitsin, on tärkeää, että vastaanottaja liittyy yrityksen sähköpostilistalle omasta halustaan.
Tässä on 6 toimivaa vinkkiä, joilla kasvatat yrityksen sähköpostilistaa, niin että vastaanottajat ovat aidosti kiinnostuneita yrityksenne tuotteista, palveluista ja sisällöistä.

OPPAAT: Tee asiantuntijaopas, jonka lataamalla liitytään sähköpostilistalle.
MUU LADATTAVA SISÄLTÖ: Tarjoa hyödyllistä ladattavaa sisältöä sähköpostilistalle liittyville, kuten työkirjat.
VINKKIPUTKI: Hyödynnä automaatiota ja rakenna kiinnostavaan aiheeseen liittyvä vinkkiputki.
WEBINAARIT: Pidä webinaari, jossa tarjoat ilmaisia asiantuntijavinkkejä ja kasvata sähköpostilistaa.
TILAUKSET: Pyydä sähköposti-markkinointilupa tilauksen yhteydessä.
ALENNUSKOODI: Tarjoa alennuskoodi sähköpostilistalle liittyville.

Sähköpostimarkkinointia teidän yritykselle?

Hyödyntääkö teidän yritys jo tätä yhtä kustannustehokkaimmista ja puhuttelevimmista markkinoinnin keinoista?
Haluatteko oppia tekemään sähköpostimarkkinointia itse vai haluatteko ulkoistaa sähköpostimarkkinoinnin ja automaatioiden suunnittelun kokonaan markkinoinnin kumppanille?
Jos haluatte kuulla lisää sähköpostimarkkinoinnin vaihtoehdoista ja markkinoinnin automaatioista, jätä meille yhteydenottopyyntö, niin suunnitellaan juuri teidän yrityksen tarpeisiin toimiva sähköpostimarkkinointi!

t. Meri

Vieritä ylös