Lounastreffit - vaikuttajamarkkinointi - Makum

Lounastreffit – vaikuttajamarkkinointi

Helmikuun Makumin Lounastreffeillä aiheena oli vaikuttajamarkkinointi. Meillä oli kunnia saada vieraaksi todellinen vaikuttajamarkkinoinnin ammattilainen Oskari Tempakka. Lounastreffit on kokonaisuudessaan katsottavissa aina jälkikäteen meidän YouTube -kanavalta, jonka löydät osoitteesta: https://www.youtube.com/channel/UCtNNaSja0A3HHQyrz-6OXOg

 

Tässä 11 Oskarilta poimittua tärkeää vinkkiä sekä ennustusta vaikuttajamarkkinointiin:

  1. Sovi aina yhteistyön sisällöstä tarkasti.
  2. Vaikuttajamarkkinoinnista tulee huomattavasti suunnitellumpaa seuraavien viiden vuoden aikana.
  3. Vaikuttajamarkkinointi tulee olemaan ydinasemassa jokaisen kilpailukykyisen brändin markkinoinnissa.
  4. Oikein tehdyllä vaikuttajamarkkinoinnilla yritys voi erottua edukseen muista kilpailijoistaan digitaalisissa kanavissa.
  5. Vaikuttajamarkkinoinnissa tulee kasvamaan tulosorientoitunut tekeminen.
  6. Yhteistöiden dataa tullaan seuraamaan tarkemmin erilaisten työkalujen avulla.
  7. Kilpailu vaikuttajien välillä kiihtyy, joka luo myös vaikuttajamarkkinoinnille kehitystä.
  8. Vaikuttajamarkkinointitrendi lisää brändien halukuutta kehittää omia digitaalisia kanavia, sillä brändeillä tulee olla somenatiivi ostopolku rakennettuna asiakkaille. Puutteelliset digitaaliset kanavat laittavat brändin heikompaan asemaan.
  9. Pohdi tarkkaan, että mitä vaikuttajamarkkinoinnilla halutaan saada aikaiseksi!
  10. Toimiva vaikuttajamarkkinointi vaatii sitoutuneisuutta ja investointeja.
  11. Audiopohjaisen sisällön suosio tulee kasvamaan entisestään.

 

Katso Lounastreffien tallenne kokonaisuudessaan, niin saat vielä lisää vinkkejä ja ennustuksia vaikuttajamarkkinoitiin. 😊

 

PS. Suosittelemme katsomaan Makumin sanakirjasta markkinoinnin sanoja, jos osa Lounastreffeillä käytetyistä sanoista tuntuu täysin heprealta. 

Comments are closed.

Ota yhteyttä