Tässä blogipostauksessa tullaan kertomaan tärkeitä vinkkejä Facebook-mainossisältöihin ja Facebook-mainoskoot.
Olet varmasti törmännyt lukuisiin mainoksiin niin Facebookissa kuin Instagramissa. Onko sinulle jäänyt erityisen hyvin mieleen jokin mainos? Mieti tarkkaan, millainen mainos on sellainen, että saatat pysähtyä ja katsoa mainoksen loppuun?
Poimi alta vinkkejä Facebook-mainossisältöihin ja Facebook-mainoskoot.
- KIINNITÄ KATSOJAN HUOMIO
Mainonnassa on tärkeää saada kiinnitettyä katsojan huomio, jotta hän ei jatka vain somen selausta kiinnittämättä lainkaan huomioita mainokseesi. Hyvä keino huomion kiinnittämiseen on esimerkiksi video, jossa jo ensimmäisten sekuntien aikana tapahtuu jotain räväyttävää.
- TEE VIDEOITA
Videot kasvattavat jatkuvasti suosiotaan niin orgaanisessa somesisällössä kuin myös maksetussa mainonnassa – suosi siis videoita! Jos videoiden kuvaaminen tuntuu haastavalta niin aloita vaikka animoitujen videoiden tekemisellä. Lisää kuvaan muutamia liikkuvia elementtejä, kuten liikkuvaa tekstiä ja mainos on jo huomattavasti mielenkiintoisempi kuin pelkkä kuva.
Psst… 🤫 Animoituja videoita on helppo tehdä muun muassa Canvalla!
- TEE MAINOSKUVAT/-VIDEOT AINAKIN FEED- JA STORY-KOKOON
Mainoksesi antavat huomattavasti ammattitaitoisemman kuvan, kun ne on tehty oikeisiin mainoskokoihin. Tiesitkö, että feedin mainoskuvat/-videot voivat olla myös 4:5 -kuvakoossa, jolloin kuva/video peittää feed-osiossa suuremman osan näytöstä, kuin 1:1 -kuvakoko? Mitä suuremman osan katsojan näytöltä saat vietyä, sitä suuremmalla todennäköisyydellä mainos kiinnittää enemmän katsojan huomiota. 😉
Tässä vielä kertauksena Facebook-mainoskoot:
- TESTAA MAINOSTEKSTEJÄ ROHKEASTI
Syötä Facebook-mainontaan rohkeasti eri pituisia mainostekstejä. Kokeile ihan muutaman sanan tai yhden lauseen mittaista mainostekstiä, mutta myös oikeasti pitkiäkin mainostekstejä, jossa kerrot tuotteesta/palvelustasi todella kattavasti. Kokeile mainostekstejä emojeilla ja ilman emojeita. Testaa rohkeasti, mutta silti brändiviestintäsi rajoissa.
Facebook-mainonnan toimivuus ei kuitenkaan riipu pelkästään mainossisällöstä. Vaikka sinulla olisi mainossisältö viimeisen päälle hiottua priimaa, jos mainoksesi on kohdennettu täysin väärälle yleisölle, jää tulos helposti täysin pyöreäksi nollaksi. 🙁
Mikäli haluat oppia tekemään Facebook-mainontaa, tsekkaa meidän coaching palvelu tästä.
Terkuin Mette Makumilta