Case Headland

Henkilökohtaista digimarkkinoinnin valmennusta musiikkifestivaalille sisältäen mm. Google-markkinointia tapahtuma-alalle.

Mikä on Headland?

Headland on täysi-ikäisille elämästään nauttiville aikuisille suunnattu moderni 2020-luvun musiikkifestivaali, joka järjestetään Lahdessa upeissa puitteissa. Festivaalia on järjestetty vuodesta 2021 alkaen. Headlandin organisaation tahtotila on vakiinnuttaa festivaali yhdeksi laadukkaimmista, vastuullisimmista sekä huippuartistein katetuista festivaaleista Suomessa.

Yhteistyön lähtötilanne:

Headlandin tavoitteena oli kehittää käytännön osaamista Googlen mainosverkoston hyödyntämisestä osana festareiden lipunmyyntiä. Erityisesti Googlen Display -mainokset nähtiin potentiaalisena mainosmuotona kertoa tapahtumasta laajalle yleisölle kustannustehokkaasti. 

Yhteistyön sisällön osalta päädyttiin jatkuvaan kuukausittaiseen digimarkkinoinnin etävalmennukseen, jossa Makumin tiimistä Kim suunnitteli koulusten sisällöt ja koulutti sovitut aihealueet Headlandin markkinointivastaavalle.

Toteutus:

Yhteistyö käynnistyi vuoden 2022 keväällä yhteisellä starttipalaverilla, jossa sovittiin tarkat tavoitteet tuleville koulutuksille. Vuoden 2022 aikana pidettiin yhteensä viisi etäkoulutusta noin kuukauden välein, joiden aikana asiakas oppi niin Googlen Display -mainonnan mahdollisuudet kuin Googlen hakusanamainonnan ylläpitämisen ja kehittämisen. Myös remarketing-mainonnan käynnistäminen Googlessa saatiin mahtumaan koulutuskertoihin. 

Headland

Lopputulos:

Vaikeista maailmantilanteista huolimatta vuoden 2022 Headland-festareiden lipunmyynti onnistui hyvin. 

Digimarkkinoinnin rooli vakiinnutti roolinsa osana Headlandin markkinointitoimenpiteitä. 

Yhteistyö Headlandin ja Makumin välillä jatkuu myös vuonna 2023 samantyyppisenä jatkuvana Digimarkkinoinnin valmennuksena ja sparrauksena kuin vuonna 2022. Headlandin markkintointitiimiin tavoitteena on kehittää Google-osaamista entisestään. Uutena aihealueena vuoden 2023 koulutuksiin lisättiin myös Metan mainosverkon mahdollisuudet Facebookissa ja Instagramissa. 

Palaute:

Makum koulutti meidän tiimin tekemään menestyksekästä mainontaa tapahtumamarkkinointiin. Pidettiin useampi workshop-sessio, jossa käytiin Google-mainonta sekä mainonta Instagramissa että Facebookissa perusteellisesti läpi. Me saatiin aivan hemmetin hyvät eväät millä päästiin itse toteutamaan tuloksellista mainontaa. Tapahtuman näkyvyys eri puolilla räjähti taivaisiin, joka näkyi lippumyynneissä ja sitä kautta menestyneen tapahtuman järjestämisenä. Kiitos Makumin tiimille!

- Jori Routo, festivaali-järjestäjä

Tarvetta henkilökohtaiselle digimarkkinoinnin valmennukselle?

Kaipaatko sinä tai markkinointitiimisi henkilökohtaista ohjausta, sparrausta tai valmennusta digimarkkinointiin liittyen? Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää digimarkkinoinnin coaching-pakettien hyödyistä teidänkin yritykselle!

Tarvetta henkilökohtaiselle digimarkkinoinnin valmennukselle?

Kaipaatko sinä tai markkinointitiimisi henkilökohtaista ohjausta, sparrausta tai valmennusta digimarkkinointiin liittyen? Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää digimarkkinoinnin coaching-pakettien hyödyistä teidänkin yritykselle!

Pyydä tarjous!

Pyydä tarjous sinulle parhaiten sopivalla tavalla
joko soittamalla, sähköpostitse tai yhteydenottolomakkeella.

Saat taatusti kilpailukykyisen tarjouksen viimeistään seuraavana arkipäivänä!

Soita meille
Lähetä sähköpostia
Shopping Cart
Scroll to Top