Case Koruliike Romeo&Julia

Markkinointisuunnitelma verkkomyynnin kasvattamisen tukena.

Mikä on Koruliike Romeo&Julia?

Koruliike Romeo&Julia on kotimainen perheyritys Oulusta, joka aloittanut toimintansa kivijalkaliikkeenä jo 1980-luvulta alkaen. Koruliikellä on myös verkkokauppa vuodesta 2013 saakka. Heillä on laaja valikoima koruja ja asusteita, johon kuuluu myös heidän oma mallistonsa.

Projektin lähtökohdat ja tavoitteet:

Koruliike on toiminut verkkokauppana vuodesta 2013 saakka ja halusi nyt ensimmäisen markkinointisuunnitelman tukemaan verkkomyynnin kasvattamista.

Tavoitteena oli, että markkinointisuunnitelma tukee tiettyjen tuotekategorioiden myyntiä, tukee brändin tunnettuutta ja kilpailuasemaa sekä kasvattaa yleisesti verkkokaupan myyntiä.

Markkinointisuunnitelman laatiminen:

Markkinointisuunnitelmaa lähdettiin laatimaan Makumin toimesta kartoittamalla nykytilanne yritys-, kilpailija- ja markkina-analyysin pohjalta. Näillä analyyseilla haluttiin tarkkaa tietoa, mikä tilanne on nyt ja mitä asioita on hyvä sisällyttää markkinointisuunnitelmaan.

Toteutus, seuranta ja mittaaminen:

Tässä projektissa markkinointisuunnitelman toteutus jäi koruliikkeelle itselleen. Jotta markkinointisuunnitelman toimenpiteiden kannattavuutta voidaan seurata, oli projektille tärkeää asettaa erinäisiä mittareita, joilla kannattavuutta voidaan tarkastella lähemmin. 

Lopputulos:

Yhteistyömme piti sisällään verkkokaupalle laaditun markkinointisuunnitelman. Markkinointisuunnitelmaan sisällytettiin erinäisiä teemoja, joilla verkkokauppaan lähdetään laatimaan rytmitetysti parannuksia, joilla on vaikutusta myynnin kasvuun.

Projektin lopputuotteena Koruliike sai kuukausitasolle laaditun suunnitelman valmiiksi laadituilla ideoilla.

CASE Koruliike Romeo&Julia - Markkinointisuunnitelma verkkomyynnin kasvattamisen tukena.

Lue lisää blogistamme:

Lue lisää blogistamme, mihin markkinointisuunnitelmaa tarvitaan ja miten se tehdään!

Markkinointisuunnitelma myös teidän yritykselle?

Jos vastasit kyllä, niin jätä yhteydenottopyyntö viereisellä lomakkeella, niin tutustutaan yhdessä millaista hyötyä markkinointisuunnitelmasta olisi teidän yritykselle.

Ja hei muista,
yhteydenotto ei vielä sido sinua mihinkään.

 

    Vieritä ylös