Case Vivokauppa

Verkkokaupalle lisää kävijöitä ja myyntiä digimarkkinoinnin keinoin.

Mikä on Vivokauppa?

Vivokauppa on kotimainen Vivobarefoot-paljasjalkakenkien jälleenmyyjä. Vivokaupalla on verkkokauppa ja tällä hetkellä Vivokauppa palvelee myös viidestä kaupungista käsin. Ensimmäinen Vivokauppa perustettiin 2019. 

Lähtötilanne & tavoitteet:

Makumin ja Vivokaupan yhteistyö alkoi, kun Vivokauppa tarvitsi avukseen monipuolista digimarkkinoinnin kumppania.

Apua, sparrausta ja tukea tarvittiin mm. maksettuun mainontaan, markkinoinnin suunnitteluun, mainonnan työkalujen käyttöön sekä hakukoneoptimointiin. Markkinoinnin suunnittelulla tahdottiin tekemiseen, suunnitelmallisuutta ja sesonkiluonteisuutta. Maksetun mainonnan tavoitteena oli kasvattaa etenkin verkkomyyntiä sekä kasvattaa bränditietoisuutta. Hakukoneoptimoinnin tavoitteena oli parantaa sivuston käyttökokemusta, luotettavuutta ja hakukonenäkyvyyttä.

Digimarkkinoinnin palvelut, joita tehtiin:

  • Facebook-mainonta
  • Google-mainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Konversio-optimointi
  • Markkinointisuunnitelman koordinointi
  • Coaching-valmennus
  • Jatkuva verkkosivuanalytiikan seuranta

Maksettu mainonta:

Vivokaupalle tärkeimmiksi digimarkkinoinninkanaviksi oli valikoitunut Meta ja Google. 

Yhteistyössä pääfokus oli, että mainontaa lähdetään jatkossa tekemään konversiopohjaisesti ja niin, että mainonnan kannattavuus on mitattavissa.

Yhtenä tavoitteena maksetussa mainonnassa oli aikaisempien, lyhyiden aikavälin kampanjakokeilujen sijaan siirtyä tavoitteelliseen, johdonmukaiseen ja jatkuvaan kokeiluun ja mainonnan kehittämiseen.

 

Coaching:

Henkilökohtaisessa coaching-valmennuksessa tahdottiin oppia mainostyökalujen, kuten Meta Business Suiten monipuolisempaa käyttöä. 

Lisäksi markkinoinnin coachingissa keskityttiin laatimaan ja koordinoimaan kanavakohtaista markkinointisuunnitelmaa, jossa kampanjat, budjetit, sesongit ja sisällöt on huomioitu. Tämän lisäksi sparrattiin yhdessä eri somekanavia, niiden tavoitteita ja sisältöjä.

Valmennuksessa keskityttiin myös saatavilla olevaan dataan, mitä se kertoo ja kuinka tehostaa jatkossa tekemistä saadun datan pohjalta.

SEO-yhteistyö:

Vivokaupalle toteutettiin useamman kuukauden SEO-projekti.

Tekninen hakukoneoptimointi: Projektiin kuului seo:n tekninen osuus, jotta mm. sivujen nopeutta saataisiin parannettua. Kuville lisättiin alt- ja meta-tiedot, lisättiin sisällön meta-tiedot, kuvia pienennettiin ja nimettiin.

Sisäinen hakukoneoptimointi: Sisältöjä käytiin läpi ja paranneltiin. Laadittiin avainsana-analyysejä ja näiden pohjalta muokattiin sisältöjä, jotta mahdollistettiin parempaa hakukonenäkyvyyttä tärkeillä ja relevanteilla hakutermeillä. Sijoituksia seurattiin aktiivisesti. 

Konversio-optimointi: Verkkokaupan konversio-optimoinnissa paranneltiin mm. asiakkaiden ostopolkua ja ostokokemusta. 

0%

Googe-mainonnan ROAS

0%

Meta-mainonnan ROAS

ROAS-luvulla tarkoitetaan sitä tulon määrää, jonka yritys saa takaisin jokaisesta mainontaan käytetystä eurosta.

Lopputulos:

Vivokaupan ja Makumin yhteistyö on jatkunut jo parin vuoden ajan monipuolisilla digimarkkinoinnin palveluilla, ja yhteistyö on  muokkaantunut ja joustanut yrityksen tarpeiden ja sesonkien mukaan. 

  • Yhteistyön puitteissa verkkokaupan digimarkkinoinnista on tullut säännöllistä, suunnitelmallista, rohkeampaa ja panostettua, joiden avulla tuloksia ja asetettuja tavoitteita on saavutettu.
  • Maksetulla mainonnalla kasvatetaan jatkuvasti bränditunnettuutta, vahvistetaan kilpailuasemaa sekä tuotetaan myyntiä.
  • Konversiopohjaisella kampanjalla olemme saaneet aikaan myyntiä, joka on kasvattanut verkkoliikenteen ja myynnin määrää merkittävästi. Lisäksi uudelleenmarkkinointi on todettu toimivaksi ja merkitykselliseksi myynnin lähteeksi.
  • SEO-projektissa parannettiin sivujen luotettavuutta, nopeutta ja sisältöjä. Useamman kuukauden aikana tehdyt toimenpiteet tuottivat tuloksia: vivokauppa.fi nopeus, löydettävyys ja Google-sijoitukset paranivat huomattavasti.

Vivokaupan ja Makumin yhteistyö jatkuu yhä.

Vivokauppa-referenssi

Ulkoista yrityksesi digimarkkinointi

Digimarkkinoinnin ulkoistaminen on täydellinen ratkaisu kasvuhakuisille yrityksille. Saat Makumin ammattitaitoisen digimarkkinoinnin tiimin käyttöösi kiinteällä kuukausihinnalla – aina joustavasti ja yrityksesi tarpeisiin muokattuna. Ota yhteyttä!

Ulkoista yrityksesi digimarkkinointi?

Digimarkkinoinnin ulkoistaminen on täydellinen ratkaisu kasvuhakuisille yrityksille.
Saat Makumin ammattitaitoisen digimarkkinoinnin tiimin käyttöösi kiinteällä kuukausihinnalla – aina joustavasti ja yrityksesi tarpeisiin muokattuna.
Ota yhteyttä!

Pyydä tarjous!

Pyydä tarjous sinulle parhaiten sopivalla tavalla
joko soittamalla, sähköpostitse tai yhteydenottolomakkeella.

Saat taatusti kilpailukykyisen tarjouksen viimeistään seuraavana arkipäivänä!

Soita meille
Lähetä sähköpostia
Shopping Cart
Scroll to Top