Markkinointisuunnitelma - Makum

Markkinointisuunnitelma

Markkinointisuunnitelmalla tarkoitetaan markkinoinnin toimenpiteistä koostuvaa aikataulutettua suunnitelmaa, jonka avulla yritys saavuttaa tavoitteensa.

Sen taustalla vaikuttavat yrityksen suuret linjat ja kokonaiskuva, markkina-alueen ja kilpailutilanteen huomioiminen sekä oman toiminnan kriittinen tarkastelu.

Useimmiten yrityksen ei kannata pyrkiä olemaan paras kaikessa mahdollisessa, vaan hyödyntää niitä vahvuuksia ja osaamista, joita siltä löytyy valmiiksi ja joita ei ehkä ole osattu aiemmin nostaa esille halutulla tavalla.

Kolme syytä tehdä markkinointisuunnitelma

  • Avaa silmät tekemiselle

  • Seuranta on mahdollista reaaliajassa ja siihen voi palata tulevaisuudessa

  • Todella moni yritys ei pysty tämänkaltaiseen suunnitelmallisuuteen, olet keskivertoa parempi

Milloin apua markkinointisuunnitelman tekoon?

  • Kun oma osaamisesi ei riitä

  • Et saa varattua riittävästi aikaa asiaan paneutumiselle

  • Et koe suunnitelman laadintaa ja toiminnan seurantaa riittävän tärkeänä

Ottamalla Markkinoinnin kumppani avuksi suunnitelman tekoon, saat käyttöösi useiden vuosien kokemuksen markkinointisuunnitelmista ja koulutettujen markkinoinnin ammattilaisten avun suunnitelmasi laadintaan.

Keskitymme markkinointisuunnitelman luonnissa laadukkaaseen, huolella suunniteltuun malliin. Suunnitelman tarkoitus on lisätä myyntiä, ei kasvattaa kuluja. Asiantuntijamme vastaavat suunnitelman luomiseen kuuluvista toimenpiteistä, kuten vahvuuksien määrittelystä, kilpailutilanteen kartoituksesta, tehokkaiden kampanjoiden suunnittelusta ja kuukausisuunnitelman työstämisestä.

 

Ota yhteyttä

 

Kysy lisää markkinointisuunnitelman mahdollisuuksista yrityksellesi.