Helmikuun Makumin Lounastreffeillä aiheena oli vaikuttajamarkkinointi. Meillä oli kunnia saada vieraaksi todellinen vaikuttajamarkkinoinnin ammattilainen Oskari Tempakka. Lounastreffit on kokonaisuudessaan katsottavissa aina jälkikäteen meidän YouTube -kanavalta, jonka löydät osoitteesta: https://www.youtube.com/channel/UCtNNaSja0A3HHQyrz-6OXOg
Tässä 11 Oskarilta poimittua tärkeää vinkkiä sekä ennustusta vaikuttajamarkkinointiin:
- Sovi aina yhteistyön sisällöstä tarkasti.
- Vaikuttajamarkkinoinnista tulee huomattavasti suunnitellumpaa seuraavien viiden vuoden aikana.
- Vaikuttajamarkkinointi tulee olemaan ydinasemassa jokaisen kilpailukykyisen brändin markkinoinnissa.
- Oikein tehdyllä vaikuttajamarkkinoinnilla yritys voi erottua edukseen muista kilpailijoistaan digitaalisissa kanavissa.
- Vaikuttajamarkkinoinnissa tulee kasvamaan tulosorientoitunut tekeminen.
- Yhteistöiden dataa tullaan seuraamaan tarkemmin erilaisten työkalujen avulla.
- Kilpailu vaikuttajien välillä kiihtyy, joka luo myös vaikuttajamarkkinoinnille kehitystä.
- Vaikuttajamarkkinointitrendi lisää brändien halukuutta kehittää omia digitaalisia kanavia, sillä brändeillä tulee olla somenatiivi ostopolku rakennettuna asiakkaille. Puutteelliset digitaaliset kanavat laittavat brändin heikompaan asemaan.
- Pohdi tarkkaan, että mitä vaikuttajamarkkinoinnilla halutaan saada aikaiseksi!
- Toimiva vaikuttajamarkkinointi vaatii sitoutuneisuutta ja investointeja.
- Audiopohjaisen sisällön suosio tulee kasvamaan entisestään.
Katso Lounastreffien tallenne kokonaisuudessaan, niin saat vielä lisää vinkkejä ja ennustuksia vaikuttajamarkkinoitiin. 😊
PS. Suosittelemme katsomaan Makumin sanakirjasta markkinoinnin sanoja, jos osa Lounastreffeillä käytetyistä sanoista tuntuu täysin heprealta.
Oliko tämä teksti hyödyllinen?
KylläEi