Moni teistä seuraa meitä varmaan jo Instagramissa ja on toivottavasti huomannut, että tavoitteemme Instagramissa on olla aktiivinen, sosiaalinen sekä tuottaa tietynlaista sisältöä somekanaviimme. Some on kuitenkin vain yksi tärkeä kanava ja työtehtävä muiden joukossa, jonka takia koemme, että somen tekoon tarvitsee olla selkeät suunnitelmat. Tätä samaa suunnitelmallisuutta suosittelemme aina asiakasyrityksillemme, jotka kokevat somen olevan tärkeä kanava yritykselle mutta saman aikaisesti kamppailevat somen käytön kanssa ajanhallintaongelmien ja ideapuutteiden merkeissä.
Monen yrityksen ongelmiin on ollut avuksi meidän suosittu Somekalenteri.
5 eri julkaisuteemaa
Somekalenterista saat 5 toimivaa julkaisuteemaa. Sinun on helppo ideoida julkaisuja näiden eri teemojen ympärille myös jatkossa. Nämä 5 teemaa ovat:
⭐ BRÄNDÄÄ: Julkaisujen tavoitteena on brändätä ja kertoa lisää yrityksestä ja toiminnastanne.
🔈 TIEDOTA: Julkaisujen tarkoituksena on tiedottaa yrityksenne/alanne ajankohtaisista asioista, tarjouksista ja uutisista.
💡 AUTA: Julkaisujen tarkoituksena on jakaa vinkkejä ja tietoa seuraajillesi.
🎉 VIIHDYTÄ: Julkaisujen tarkoituksena on motivoida, kannustaa sekä hauskuuttaa seuraajiasi.
💬 OSALLISTA: Julkaisujen tarkoituksena on saada seuraajasi aktivoitumaan suuntaasi ja parantaa molemminpuolista vuorovaikutusta.
Sekoittelemalla näitä viittä teemaa, saat pidettyä somesisällön monipuolisena ja somekanavasi kiinnostavana ja sitouttavana.
35 valmista julkaisuideaa
Makumin Somekalenterista saat 35 valmista julkaisuideaa valmiiksi kalenteroituna kuukauden jokaiselle päivälle. Näiden ideoiden avulla tulet monipuolistamaan somesisältöäsi sekä kokeilemaan lähes takuuvarmasti uusia sisältömuotoja Instagramissa.
Valittavanasi myös viikkotasoinen Somekalenteri
Voit valita Somekalenterista käyttöön myös viikkotasoisen julkaisupohjan. Tämän avulla tuotat joka viikonpäivä eri teemoihin liittyviä somesisältöjä. Välillä voi olla helpompi miettiä somesisältöjä vain viikko kerrallaan, joten tämä Somekalenteri palvelee sinua siinä tapauksessa erinomaisesti, kun jokaiselle viikonpäivälle on oma teemansa, johon liittyen postaat.
Aseta tavoitteet, seuraa ja mittaa
Me Makumilla toitotamme usein tavoitteiden perään. Mielestämme on tärkeää, että kaikelle tekemiselle on määritelty tavoitteet. Siksi haluammekin loppuun vielä muistuttaa somen tavoitteiden asettamisesta. Nämä tavoitteet voivat olla julkaisu- tai esimerkiksi viikkokohtaisia. Tavoitteet voivat olla verkkosivuston tai kivijalkamyymälän liikenteeseen liittyviä, tai myyntiin, liideihin, tykkääjien tai seuraajien määrään liittyviä – mikä onkaan teille se sopivin tavoite. Ja jotta tekemisen kannattavuutta ja kehitystä voidaan mitata, on tärkeää pitää yllä seurantaa. Seurannassa apuna on esimerkiksi Instagramista löytyvät kävijätiedot.
Jos julkaisujen tavoitteiden ja toimivuuden seuraaminen on sinulle uutta, suosittelemme alkuun, että merkkaat tuloksetkin Somekalenteriin, jotta huomaat selkeämmin millaiset julkaisut ovat toimineet ja voit helposti tämän pohjalta suunnitella somesisältöjäsi jatkossa.
Osta suosittu Instagram-työkirja + Somekalenteri tästä.
Somekalenterin lisäksi olemme varmoja, että hyödyt myös meidän Instagram-työkirjasta. Instagram-työkirjamme antaa sinulle käytännönläheisiä vinkkejä tehokkaampaan ja myynnillisempään Instagramin käyttöön – ja mikä parasta, tämän työkirjan avulla viet kaiken oppimasi käytäntöön asti työkirjan tehtävien avulla!
Saat ostettua Makumin suositun Instagram-työkirjan + Somekalenterin helposti Makumin verkkokaupasta klikkaamalla tästä.
-
Instagram-työkirja + Somekalenteri35,00 € + alv 25,5%
Mielellämme näemme, millaista sisältöä Somekalenterimme innoitti sinut tekemään! Tägääthän meidät Instagramissa @markkinoinninkumppani, niin pääsemme fiilistelemään sisältöjänne!
Kaipaatko lisää postausideoita yrityksen someen?
Tilaa meidän maksuton Kuukauden somevinkki – Saat 50 postausideaa yrityksen someen -paketin heti käyttöösi veloituksetta!
Tsemppiä suunnitteluun ja sometteluun 😊