Digimarkkinoinnin trendit ja ennustukset vuodelle 2022

Digimarkkinoinnin trendit ja ennustukset 2022

Vuosi 2022 on pärähtänyt vauhdilla käyntiin! Haluammekin listata nyt heti vuoden alkajaisiksi ajatuksiamme ja oppejamme vuoden 2022 digimarkkinoinnin trendeihin ja ennustuksiin liittyen.

🔮 Videoiden merkitys

On kyse sitten verkkosivujen, somen tai mainosten sisällöistä, videoiden käyttö korostuu! Ihmiset haluavat kuluttaa yhä enemmän lyhyitä videoita. Videot toimivat viihteenä, ostopäätöksen tukena, käyttöohjeena, oppina ja inspiraationa. Videoiden suosion puolesta puhuvat lyhytvideoita suosivien somealustojen jatkuvasti kehittyvä suosio. Eli nyt jos koskaan on aika alkaa suunnittelemaan ja kuvaamaan lyhytvideoita yrityksenne käyttöön!

🔮Yksityisyys

Nykyään digimarkkinointi on vahvasti automatisoitua ja dataa hyödynnetään paljon. Tulevana vuonna automatisoinnin ja datan voima kuitenkin heikkenee, koska uudet yksityisyyden suojaan liittyvät säännökset ja rajoitukset muuttavat digimarkkinoinnin pelikenttää suuresti. Vuonna 2022 kannattaa ehdottomasti miettiä, millainen vaikutus muuttuvilla yksityisyyden rajoituksilla on markkinointiinne ja millä muilla keinoilla tehostatte ja kohdennatte markkinointianne jatkossa.

🔮Verkko-ostaminen on ja pysyy

Verkko-ostaminen on parin kuluneen vuoden aikana saanut hurjan spurtin vallitsevan tilanteen vuoksi. Jos esimerkiksi ruoan verkko-ostaminen on kasvanut pandemian aikana yli 800%, on selvää, että tämä ja useat muut arkea helpottavat verkko-ostamisen palvelut kasvattavat yhä entisestään suosiota. Nyt kun jopa pakon edessä tehtyä digiloikkaa vähitellen saavutetaan, on selvää, että verkko-ostamisen suosio on ja pysyy myös vuonna 2022. Kuinka teidän yritys hyödyntää verkko-ostamisen suosiota ja kuinka erotutte koko ajan kasvavassa verkkokauppojen kilpailussa? Nähtäväksi jää, minkälaisia rajoituksia ja sulkuja tämä vuosi pitää sisällään, mutta verkko-ostamiseen panostamalla varmistat, että yrityksenne voi silti palvella asiakkaitanne ja tehdä myyntiä.

🔮Äänihaku ja visuaalinen haku

Nähtäväksi jää tekeekö Googlen listaama äänihaku ja visuaalinen haku Suomessa halutun stepin eteenpäin vuonna 2022. Jos ja kun tämä tapahtuu, vaatii tämä yrityksiltä toimenpiteitä! Onko teidän yrityksen verkkosivut optimoitu vastaamaan tehtyihin ääni-ja visuaalisiin hakuihin?

🔮Sähköpostimarkkinoinnin suosio

Me ennustamme, että yksityisyyteen liittyvät muutokset tulevat nostattamaan sähköpostimarkkinoinnin suosiota entisestään. Kuluvana vuonna yhä useampi ostaja haluaa kuulua itselleen tärkeiden yritysten ja brändien postituslistoille saadakseen itselleen kohdennettua ja puhuttelevia sisältöjä ja tarjouksia. Onko teidän sähköpostimarkkinointi päivitetty palvelemaan vuoden 2022 markkinointitavoitteita?

🔮Monikanavaisuus

Monikanavaisuus on trendi, joka on kasvattanut suosiotaan useiden vuosien ajan. Monikanavaisuus on etenkin pandemia-ajan jälkeen yhä tärkeämpää, kun kaikki on totuttu saavuttamaan omalta kotisohvalta käsin. Tunne asiakkaasi ja tarjoa siis jatkossakin asiakkaillenne useita vuorovaikutustilanteita ja kosketuspintoja yrityksenne kanssa monissa eri kanavissa, joita he käyttävät päivittäin.


Tässä ajatuksiamme vuoden 2022 digimarkkinoinnin trendeistä ja ennustuksista. Miltä vaikuttaa? Voitko huokaista helpotuksesta ja todeta, että yrityksenne kyllä hanskaa nämä seikat tänä vuonna vai nousiko hikikarpalot otsalle?

Tarvitsetko apua mainittujen markkinoinnin, somen ja sisältöjen toimenpiteiden kanssa? Täytä TÄSTÄ LÖYTYVÄ yhteydenottolomake, kerro lyhyesti, mikä jäi mietityttämään, niin suunnitellaan yhdessä yrityksellenne toimivat digimarkkinoinnin toimenpiteet vuodelle 2022 🔮

-Meri Makumilta

Oliko tämä blogiteksti hyödyllinen?
KylläEi
Shopping Cart
Vieritä ylös