Kuinka saada lisää kotisivukävijöitä?

Kuinka saada lisää kotisivukävijöitä

Oletko miettinyt, kuinka saada lisää kotisivukävijöitä? On tärkeää saada ohjattua potentiaaliset asiakkaat kotisivuille. Yleensä myynti tapahtuu juurikin kotisivujen kautta, jonka vuoksi kotisivukävijät ovat tärkeitä yrityksen liiketoiminnalle. 

Tässä blogipostauksessa on listattuna neljä vinkkiä siihen, kuinka saada lisää kotisivukävijöitä.

  1. SEO eli hakukoneoptimointi
    Suuri osa verkkosivukävijöistä tulee hakukoneiden kautta – panosta siis hakukoneoptimointiin!

    ✅ Huolehdi, että verkkosivusi latautuvat nopeasti
    ✅ Verkkosivujen tulee olla mobiiliystävälliset (suuri osa verkkosivuselailusta tapahtuu nykyään mobiiliilaitteilla)
    ✅ Käytä yrityksesi kannalta oleellisia avainsanoja verkkosivuilla


    Lisää hakukoneoptimoinnista voit lukea aiemmasta blogipostauksestamme ”Vinkkikirjasto nro 25: SEO 2022”. Blogitekstiin pääset TÄSTÄ. Olemme tehneet hakukoneoptimoinnista myös somepostauksen Instagramiin, jonka löydät TÄSTÄ.

  2. Panosta blogiteksteihin – käytä avainsanoja
    Tiesitkö, että blogitekstit ovat hyvä keino nousta Googlen orgaanisissa hauissa? Kirjoittamalla blogitekstejä, joissa on käytetty runsaasti yrityksesi kannalta oleellisia avainsanoja, voi blogiteksti saada hyvinkin näkyvyyttä Googlen orgaanisten hakujen kautta.

    Blogitekstien myötä saatat saada potentiaalisia asiakkaita verkkosivuillesi, jotka löytävät kotisivusi blogin ansiosta. Huolehdi siis siitä, että blogitekstit liittyvät yritystoimintaasi – ethän halua sivuillesi kävijöitä, jotka eivät ole mitenkään potentiaalisia kävijöitä yritystoimintasi kannalta. Tällaisille kotisivukävijöille kohdennettu mainontakaan ei tuota tulosta.
  1. Sosiaalisen median kanavat
    Muista tuoda kotisivujasi esille myös sosiaalisen median kanavissa, joissa yrityksesi on.
    Miten voit ohjata someseuraajia kotisivuille?

    ✅ Jaa somessa kotisivuillasi oleva blogipostaus
    ✅ Esittele palveluita/tuotteita, joihin voi tutustua lisää kotisivuillasi
    ✅ Työntekijäesittely, jonka voi lukea kokonaisuudessaan kotisivuilta

    Tässäkin asiassa korostuu, että on tärkeää panostaa someseuraajien laatuun määrän sijaan. Jos someseuraajasi ovat täysin kohdeyleisösi ulkopuolelta, tekevät he tuskin ostoa, vaikka he vierailisivatkin kotisivuillasi.

    Tärkeää muistaa, että esimerkiksi Facebook-mainonnassa pystyt rakentamaan mainonnan kohdeyleisön someseuraajiesi pohjalta. Jotta mainonta voi tuottaa tulosta, on tärkeää, että someseuraajille kohdennettu mainonta koostuu potentiaalisista asiakkaista eikä kenestä tahansa someseuraajasta, jotka on haalittu vain seuraajamäärän kasvattamisen toivossa.
  1. Panosta remarketing-mainontaan
    Mitä on remarketing-mainonta? Olemme kirjoittaneet myös remarketing-mainonnasta jo aiemmin kattavan blogipostauksen nimellä: ”Vinkkikirjasto nro 4: Mitä on remarketing-mainonta?”. Blogipostauksen remarketing-mainonnasta pääset lukemaan TÄSTÄ.

    Remarketing-mainonnalla pystytään kohdentamaan mainontaa esimerkiksi jo kotisivuillasi vierailleille ja pyrkiä ohjaamaan heidät takaisin kotisivuillenne tekemään osto loppuun saakka. Muista ottaa rematketing-mainonnassa huomioon, että nämä henkilöt ovat jo lämmintä kohdeyleisöä – mainostekstit voivat olla siis erilaisia kuin kylmälle yleisölle kohdennetussa mainonnassa!

Toivottavasti näillä vinkeillä saat lisää LAADUKKAITA kotisivukävijöitä! 🤗

PS: Haluatko lisää vinkkejä digimarkkinointiin liittyen? 💡

Tämä oli Makumin Vinkkikirjaston vinkki nro.26.
Lue myös muut Vinkkikirjastovinkit blogistamme ja paranna yrityksen digimarkkinointia vinkkiemme avulla! 💸

Oliko tämä teksti hyödyllinen?
KylläEi
Shopping Cart
Scroll to Top