Sisältömarkkinointi vuonna 2022

Sisältömarkkinointi vuonna 2022

Mitä on sisältömarkkinointi?
Sisältömarkkinointi on markkinointitapa, joka keskittyy luomaan ja jakamaan arvokasta ja merkityksellistä sisältöä. Tällä mielenkiintoisella sisällöllä yritys pyrkii houkuttelemaan sekä sitouttamaan tarkasti määritellyn kohderyhmän, päätavoitteenaan kannattava asiakashankinta.

Sisältömarkkinoinnin tavoitteita voi olla:
Uusien asiakkaiden houkuttelu yrityksen sisältöjen pariin
Hakukoneoptimointi
Brändin rakentaminen ja vahvistaminen
Luotettavuuden kasvattaminen verkossa
Tavoitettujen vierailijoiden ohjaaminen ostopolullaan ja ostopäätöksessä tukeminen

Tässä 5 suosituinta sisältömarkkinoinnin keinoa vuodelle 2022:


✏️ Blogit & artikkelit 
Blogit ja artikkelit ovat yritykselle tärkeät monestakin syystä. Suurin syy on hakukonenäkyvyys. Oikein otsikoiduilla relevanteilla blogiteksteillä parannat huomattavasti löydettävyyttä hakukoneissa. Lisäksi blogien ja artikkelien avulla ohjaat aihepiiristä kiinnostuneita silmäpareja yrityksen verkkosivuille somesta ja mainonnasta. Blogit ja artikkelit ovat oiva tapa kasvattaa myös yrityksen brändiä ja asiantuntijaroolia. Tekemällä laadukasta sisältöä blogiin, voit samalla hyödyntää tekemääsi sisältöä somessa, verkkosivuillasi sekä mahdollisissa oppaissa ja e-kirjoissa. 

📰 Uutiskirjeet 
Osa pitää uutiskirjeitä spämmimainontana, mutta uutiskirjeiden kasvava suosio kertoo toista. Itseä kiinnostavan yrityksen uutiskirjettä arvostetaan, kun sisältö on lukijalle aidosti hyödyllistä ja ajankohtaista. Uutiskirje ei siis ole vain tuotteiden ja palveluiden mainostamista ja spämmäämistä, vaan viestinnän väline, jonka avulla ylläpidetään hyvää aktiivista suhdetta nykyisiin asiakkaisiin ja herätetään potentiaalisten asiakkaiden kiinnostusta. Miten teidän uutiskirjeellä luodaan arvoa?

📹 Videot
Videoiden suosio on koko ajan kasvussa. Koko ajan enemmän ja enemmän somessa videoiden merkitys korostuu. Jos siis haluat pysyä ajanhermolla sisältöjesi kanssa, panosta videoihin vuonna 2022. Voit tuottaa videoita someen, verkkosivuille ja mainossisällöiksi, eli tekemällä laadukkaita videoita, voit hyödyntää näitä monessa kanavassa sisältömarkkinoinnin mielessä. Kuinka teillä hyödynnetään videoiden voimaa?

🤝 Casetarinat & referenssit
Casetarinoiden ja referenssien tehtävänä on kertoa potentiaalisille asiakkaillesi yrityksen osaamisesta ja luotettavuudesta. Siksi on tärkeää, että aidot casetarinat ja referenssit ovat potentiaalisten asiakkaiden nähtäville verkkosivuilla ja somessa. Koska viimeksi päivititte yrityksenne referenssit?

💻 Webinaarit 
Nämä poikkeusajat ovat korostaneet webinaarien merkitystä ja helppoutta. Vaikka fyysiset tapahtumat tekevät kovaa tahtia paluuta, webinaarien suosion odotetaan säilyvän myös vuonna 2022. Webinaarit ovat oiva tapa kasvattaa bränditietoisuutta, korostaa asiantuntijuuttanne sekä kasvattaa potentiaalista asiakaskuntaa. Mistä aiheesta teidän yritys voisi pitää seuraavan webinaarin?

Mitkä näistä kuuluu teidän yrityksen sisältömarkkinointistrategiaan vuonna 2022? 🤩

Terveisin Meri Makumilta

PS: Haluatko lisää vinkkejä digimarkkinointiin liittyen? 💡

Tämä oli Makumin Vinkkikirjaston vinkki nro. 28.
Lue myös muut Vinkkikirjastovinkit blogistamme ja poimi ajankohtaiset vinkit monipuolisesti digimarkkinointiin liittyen 💸

Oliko tämä teksti hyödyllinen?
KylläEi
Shopping Cart
Scroll to Top