Miten toimia asiakkaan aikakautena?

Asiakkaan aikakausi, digitaalinen markkinointi Makum

Tutkimusten mukaan asiakaskokemuksen merkitys on noussut viimevuosina ja nousee yhä.
Asiakkaan muodostama kokemus määrittää palaako asiakas takaisin ja suositteleeko hän yrityksen tuotteita tai palveluita muille.

Yrityksesi tärkein henkilö ei siis ole omistaja itse tai yrityksen karismaattinen johtaja, ellei hän ole se ainoa henkilö joka ymmärtää toteuttaa asiakkaat edellä -mentaliteettia.
Tärkein henkilö on itse asiakas.

Asiakaskokemuksen kehittäminen alkaa helpoiten ihan pienistä yksityiskohdista.

🌴 Hyppää asiakkaan rooliin ja tarkastele asiakkaan mahdollisia kohtaamispisteitä objektiivisesti.
🌴 Asiakaskokemus on fiilislaji – aisti tuntemuksia, joita eri kohtaamispisteissä tulee.
🌴 Pystytkö jossain kohtaamispisteessä ylittämään odotukset / luomaan wau-efektin?
🌴 Kirjaa ylös kaikki löydökset ja laadi priorisoitu muutoslista.
🌴 Korjaa ensin kaikkein helpoiten korjattavissa olevat asiat, siirry vasta sitten isompiin osiin.
🌴 Älä tyydy keskinkertaisuuteen, vaan pyri erinomaisuuteen. Tarjoa asiakkaille pelkkää parasta.
🌴 Tee asiakaskokemuksen kehittämistyöstä jatkuvaa, ei vain kerran vuodessa tai kerran viidessä vuodessa tapahtuva yksittäinen ponnistus.
🌴 Muista, että kaikkea ei tarvitse tehdä itse / yksin. Apua saa ja löytyy varmasti kun sitä kehtaa kysyä.

Oliko tämä teksti hyödyllinen?
KylläEi
Shopping Cart
Scroll to Top