TikTok-markkinointi – vinkkejä TikTok-markkinointiin Lauri Kaivoluodolta

Tiktok-markkinointi, vinkit Lauri Kaivoluoto

Huhtikuun Lounastreffeille saimme vieraaksi Lauri Kaivoluodon,  jonka TikTok-kanavalla on yli 45 000 seuraajaa. Lauri tunnetaan Vantaalla sijaitsevan ravintola Backaksen perustaja ja yrittäjä. Lauri toimii Backaksen operatiivisen toiminnan keulahahmona sekä Kuninkaan Erän jahtipäällikkönä ja eräoppaana.

Lauri antoi loistavia vinkkejä TikTok-markkinointiin, joista muutaman löydät alta:

  1. Älä hypi aiheesta toiseen
    Pyri löytämään aihe, jonka ympärille toteutat sisältöä. Sisällöstäsi kiinnostuneet osaavat palata profiiliisi yhä uudelleen ja uudelleen, kun sisältösi on keskittynyt tiettyyn aiheeseen, joka kiinnostaa kohdeyleisöäsi aidosti. Tällöin he osaavat myös herkemmin suositella profiiliasi muille tuottamastasi sisällöstä kiinnostuneille henkilöille, kun sisältö on keskittynyt tiettyyn aiheeseen. Myöhemmin, kun olet saavuttanut sitoutuneen katsojakunnan, voit alkaa laajentamaan sisältöäsi hiljalleen.
  2. Seuraa sisältösi toimivuutta
    Poimi huonosti ja hyvin menestyneet TikTok-videot. Kiinnitä huomiota katselukertoihin, tykkäyksiin, kommentteihin ja jakoihin kokonaisuutena – älä siis suinkaan keskity pelkkiin katselukertojen lukuihin. Jos videolla on paljon katselukertoja, mutta ei lainkaan kommentteja, tykkäyksiä ja jakoja, ei voida puhua toimivasta videosisällöstä.
  3. Valitse kohderyhmäsi
    Kohderyhmää pohtiessa pidä mielessä se, millainen kohderyhmä voisi toimia myös asiakkaanasi. TikTokissa kuin somessa ylipäätäänkin kannattaa tavoitella relevantteja seuraajia, joista voisi tulla myös yrityksesi asiakkaita. TikTok-sisältöä pohtiessa keskity siihen, mikä on tavoittelemasi kohdeyleisö ja millainen sisältö voisi toimia kohdeyleisön näkökulmasta.
  4. Vältä mainossisältöä
    Älä lähde TikTokiin pelkästään mainostamaan. Vaikka tavoitteena olisikin markkinoida yritystäsi TikTokin avulla niin mieti, miten voit tuottaa mielenkiintoista ja yritystä positiivisesti markkinoivaa sisältöä ilman, että sisältö on suoranaista mainostamista. Mieti jaksatko itse seurata somessa sellaisia käyttäjätilejä, jotka vain mainostavat – jep, tuskin. 😉

Lisää Laurin vinkkejä ja mietteitä TikTokista voit katsoa Lounastreffien tallenteesta täältä.

Laurin haastattelu kokonaisuudessaan on myös nähtävillä YouTube-kanavallamme. Videoon pääset tästä.

Lounastreffeillä syntyi myös keskustelua siitä, kuinka TikTokissa on paljon trendejä kuten erilaisia haaste- ja tanssitrendejä. Moni tuottaakin sisältöä pelkästään trendejä tehden ja saattaa saavuttaa kyseisellä sisällöntuotannontyylillä isonkin katselumäärän videoilleen. Kuten jo aiemmin tuli ilmi,  pelkästään suuret katselumäärät eivät itsessään ole merkki hyvästä ja toimivasta sisällöstä. Tämän takia on äärimmäisen tärkeä pohtia tavoitteita, joita TikTokille on asetettu ja valita sisältö sen mukaan, millä tavoitteisiin voidaan päästä. Älä siis hyppää mukaan trendisisällöntuottamiseen vain sen takia, että koet sen olevan ainoa vaihtoehto – tavoittele ennemmin relevantteja seuraajia ja katsojia, kuin suurta määrää ei-potentiaalisia katsojia.

Viimeisenä vinkkinä TikTok-markkinointiin vinkki, joka on tärkeä muistaa kaikessa sometekemisessäkin: SUUNNITELMALLISUUS. Ennen kuin aloitat tekemään somea niin tee suunnitelma johon listaat vähintään seuraavat asiat:


✔️ Miksi menet kyseiseen somekanavaan?
✔️ Mitä tavoittelet?
✔️ Mitä teet kyseisessä somekanavassa?
✔️ Kuka tekee?

Oliko tämä teksti hyödyllinen?
KylläEi
Shopping Cart
Scroll to Top