Vinkkikirjasto nro. 27: Pikavinkit verkkokauppojen BlackWeek-mainontaan

Black Week ja BlackFriday ovat taas täällä!
Monelle verkkokauppiaalle tärkeä joulumyyntien avaus koittaa pian, kun BlackWeek saapuu ja huipentuu BlackFridayhin 26.11. ja tämän jälkeen seuraa tuttu CyberMonday.  Kokosimme muutamat tärkeät pikavinkit, kuinka saat tehostettua BlackWeek-myyntejä vielä entisestään.

Hyödynnä Black WEEK
Sen sijaan, että keskityt mainonnassasi pelkkään perjantaihin, suosittelemme että otat kaiken irti koko viikosta. BlackWeek on Suomessakin kasvattanut suosiotaan viime vuosina, joten miksi et käynnistäisi mainontaasi jo heti maanantaina? Voit tiputella tarjouksia pitkin viikkoa tai antaa mainonnassa esimakua pääpäivän tarjouksista.

Varaslähtö
Jos et halua laittaa tarjouksia voimaan koko viikoksi, on varaslähdön tarjoaminen oiva mahdollisuus kasvattaa yrityksen seuraajakuntaa. Tarjoa varaslähtö BlackFriday-tarjouksiin vain uutiskirjeen tilaajille. Älä kuitenkaan luota, että asiakkaat löytävät tämän tiedon pelkästään somestasi ja verkkosivuiltasi, vaan ota tämä uutiskirjeen tilaajien etu rohkeasti mukaan mainontaan niin tavoitat myös uusia silmäpareja. 

Videoiden voima
Somekanavat ja mainospaikat tulevat täyttymään eri yritysten mainoksista tummanpuhuvine kuvineen. Jos haluat erottua BlackFriday-mainonnassa sisällöllä, ota videot avuksesi! Kuvaa esimerkiksi valmiiksi videoita someen ja mainontaan, joissa kerrot BlackWeek-tarjouksista.
Entä uskallatko hullutella ja laittaa käyntiin live-striimin tarjouksia paljastaessasi?

Uudelleenmarkkinointi
Korostimme tätä viime vuonna ja korostamme tätä tänäkin vuonna – muista huolehtia, että uudelleenmarkkinointi toimii! Tarkasta siis, että Facebook-ja Google-pikselit ovat toiminnassa ja ota rohkeasti pidempi kohdennusaika kampanjoille, niin tavoitat entistä enemmän väkeä. Kuten sanottua, BlackWeek ja BlackFriday ovat joulumyyntien starttaaja, joten miksi et palauttaisi yritystäsi ihmisten verkkokalvoille myös myöhäisempiin joululahjashoppailuihin liittyen?

Tarkista rajoitukset
Jos sinulla on ollut käytössä kustannuskatto tai muita tarjousrajoja Facbeook-mainonnassa, varmista etukäteen, etteivät liian tiukat kustannusrajat tule täyteen kesken leikin ja ettei vaan käy niin, että mainoskampanjat menevät vahingossa kiinni kesken kaiken. 

Tarkastuta ajoissa
Ole ajoissa tarkastuttamassa mainokset etenkin Facebook-mainonnan puolella. Mainosten tarkastusajat kasvavat BlackWeekin aikana huimasti. Laita siis hyvissä ajoin kampanjat ja mainokset kuntoon, jotta saat ne tarkastukseen ja täten päälle haluamanasi ajankohtana.

Kampanjat kiinni
Sen sijaan jos teillä ei haluta osallistua pian koittavaan kulutusjuhlaan, on fiksua laittaa kaikki mainoskampanjat kiinni kyseisen viikonlopun ajaksi, sillä mainospaikkojen hinnat nousevat tänä aikana huomattavasti.
Näin saat sääteltyä mainoseurot tämän hullutteluviikon yli lähemmäksi joulua.

Näillä pikavinkeillä haluamme toivottaa myyntirikasta ja pimeää marraskuun loppua 🌚

Vieritä ylös