Onko yritykselläsi käytössä pieni markkinointibudjetti? 💰
Tässä muutama käytännönläheinen vinkki asiantuntijaltamme yrityksille, jotka haluavat edistää markkinointia ja myyntiä vaikka markkinointibudjetti olisikin rajallinen.
Yrityksen markkinoinnissa voi onnistua pienelläkin markkinointibudjetilla!🔥
Kouluttaudu itse
Jos ei ole budjettia ulkoistaa yrityksen markkinointia, kannattaa tutustua kouluttautumisen vaihtoehtoihin! Pääasia on, että yrityksesi pyrkii markkinoimaan ja että jollakin yrityksen henkilöistä on ymmärrystä markkinoinnin asioista ja kokonaisuudesta.
Tarjolla on nykyään useita eri vaihtoehtoja itsensä kouluttautumiseen. Me vastaamme tähän pienen budjetin kysymykseen tarjoamalla edullisia henkilökohtaisia coaching-paketteja. Tutustu lisää coaching-paketteihimme, jos etsit henkilökohtaista valmennusta markkinointiin liittyen!
Valitse yksi digimarkkinoinnin pääkanava
Jos ei ole budjettia tehdä digimarkkinointia ja panostaa näkyvyyteen kaikissa kanavissa, on tärkeää valita yritykselle yksi pääkanava. Pääasia on, että yritys panostaa näkyvyyteen sellaisessa kanavassa, jossa potentiaaliset ostajatkin ovat.
Moni yritys stressaa siitä, ettei aika riitä kaikkiin erillisiin some-ja markkinointikanaviin. Tällöin on tärkeää pysähtyä miettimään, miksi yritys on kaikissa nykyisissä kanavissa? Mikä on jokaisen kanavan uniikki tavoite ja strategia? Milloin viimeksi eri markkinointikanavien kannattavuutta on tutkittu ja tulkittu? Missä kanavassa on oikeasti juuri sinun yritykselle se potentiaalisin kohderyhmä?
Jos mietit, mitä eroja eri markkinointikanavissa on ja mikä niistä olisi aidosti paras valinta juuri sinun yrityksellesi, ole meihin yhteydessä niin sparrataan yhdessä! Kanavan valinnalla on nimittäin suuri merkitys markkinoinnin tuloksille!
Panosta orgaaniseen somen tekemiseen
Jos ei ole budjettia tehdä somemainontaa, on erittäin hyvä vaihtoehto panostaa orgaaniseen sometekemiseen. Pääasia on, että yrityksesi on siellä missä potentiaaliset ostajatkin – eli todennäköisesti somessa!
Nykyisillä algoritmeillä, monipuolisella ja suunnitelmallisella sometekemisellä voi tavoittaa jopa yhtä hyvin uusia silmäpareja kuin maksetun mainonnan keinoilla.
Tarkoitamme orgaanisella sometekemisellä suunnitelmallista, strategiaan ja tavoitteisiin pohjautuvaa, aktiivista ja vuorovaikutteista tekemistä. Jos haluat kuulla asiantuntijan vinkit ja ohjeet tehokkaaseen ja aktiiviseen yrityksen someen, varaa itsellesi 30minuutin veloitukseton somekonsultaatio some-asiantuntijamme kanssa!
Panosta hakukoneoptimointiin
Jos ei ole budjettia tehdä maksettua mainontaa Googlessa, panosta hakukoneoptimointiin! Pääasia on, että yrityksesi näkyy yritykselle tärkeimmillä avainsanoilla Googlessa – oli kyseessä sitten maksetuilla mainospaikoilla näkyminen tai orgaanisissa hakutuloksissa sijoittuminen.
Oletko tietoinen, miten yrityksen verkkosivut sijoittuvat tällä hetkellä Googlessa yrityksellenne tärkeimmillä avainsanoilla? Googlessa näkyminen on yritykselle mielestämme elintärkeää, sillä jopa yli 80% kuluttajista aloittaa ostoprosessin googlettamalla vaihtoehtoja. Haluatko, että yrityksesi on yksi vaihtoehdoista?
Jos haluat kuulla hakukoneoptimoinnin vaihtoehdoista Makumin kanssa, ole yhteydessä ja pyydä tarjous!
Voit tähänkin palveluun liittyen ulkoistaa hakukoneoptimoinnin kokonaan asiantuntijallemme tai voit opetella tekemään itse hakukoneoptimointia henkilökohtaisen valmennuksen muodossa asiantuntijamme avulla!
Sitouta nykyasiakkaat
Jos budjetti on rajallinen uusasiakashankintaan, on kaikista kustannustehokkainta panostaa nykyasiakkaiden sitouttamiseen. Mitä keinoja olet tähän asti hyödyntänyt nykyiseen asiakaskuntaan liittyen?
Nykyasiakkaat ovat myös yksi erittäin toimivimmista markkinoinnin keinoista. Referenssit sekä asiakastarinat ovat aitoa, kiinnostavaa ja markkinoivaa sisältöä. Kerää tällainen sisältö talteen ja hyödynnä näitä rohkeasti jatkossa esimerkiksi yrityksen somekanavissa.
Mittaa ja analysoi
Jos budjetti tai muut resurssit – kuten aika – on rajallista, on tärkeää, että pystyt mittaamaan ja analysoimaan nykyistä markkinointiasi ja tekemistäsi! Hyödynnä siis saatavilla olevaa analytiikkaa sekä markkinoinnille ja yrityksellesi tärkeimpiä mittareita. Pyri ylipäätään siihen, että kaikkea toimintaa ja tuloksia pystyttäisiin ainakin jollain tasolla mittaamaan. Näin näet nopeasti, mikä markkinoinnissasi on kannattavaa, mihin markkinoinnin toimenpiteisiin kannattaa jatkossa panostaa enemmän ja mikä vain kuluttaa entisestään jo vähäisiäkin resurssejasi.
Kouluttaudu Makumin avulla
Tahdotko oppia enemmän digimarkkinoinnista tai hakukoneoptimoinnista? Tahdotko asiantuntijalta apua toimivien ja kustannustehokkaiden markkinointikanavien ja sisältöjen valintaan? Tarvitsetko neuvoa markkinoinnin mittaamisen ja analysoinnin kanssa?
Saat meiltä henkilökohtaista valmennusta mm. kaikkiin yllämainittuihin markkinoinnin seikkoihin Makumin Digimarkkinoinnin Coaching-valmennuksen avulla!
Tutustu lisää Coaching-paketteihimme, kerro meille minkä markkinointiin liittyvän asian kanssa sinä kamppailet ja mistä markkinoinnin keinoista sinä haluat oppia enemmän!
-Meri Makumilta