Kuinka mainostaa sivuston sisältöjä?

Sisältömarkkinointi, Makum Markkinoinnin Kumppanin Blogi

Vaikka hakukoneoptimointi voi auttaa sivustoasi sijoittumaan hakukoneissa ensimmäisellä sivulla joihinkin alasi tärkeimpiin haukusanoihin, joskus käyttäjät etsivät aiheesta syvällisempää tietoa ja enemmän kuin ajankohtaista tietoa tietystä yrityksestä. Joskus potentiaaliset asiakkaasi haluavat lukea tekstejä, jotka auttavat heitä perinpohjaisesti ratkaisemaan nykyisen ongelmansa tai ainakin oppimaan lisää aiheeseen liittyen. Runsaan sisällön markkinointistrategian avulla voit tarjota asiakkaillesi juuri etsimäänsä ja sitä kautta hyödyntää sisältöä uusien potentiaalisten asiakkaiden tavoittamiseen.

Jos haluat hyödyntää sisältöjäsi parhaalla mahdollisella tavalla, ja näin varmistaa, että kaikki kovalla vaivalla tehty työsi ei mene hukkaan, on sinun mainostettava sisältöjäsi aktiivisesti. Tässä kirjoituksessa on lueteltuna kolme tehokkainta ja parhaiten toimivaa tapaa toteuttaa sisältöjen jakaminen yleisölle.

Mikäli haluat aktiivisesti mainostaa sisältöjäsi, niin meillä on useiden vuosien kokemus ja valmius auttaa siinä. Voit ottaa meihin yhteyttä verkossa tai soittaa suoraan meille numeroon 0409621041 maksutonta arviointia varten.

1. Lähetä sisältö suoraan lukijoille ✉️

Jos julkaiset säännöllisesti sisältöä sivustollasi, sinulla kannattaa olla sähköpostimarkkinoinnin prosessi, jonka avulla kiinnostuneet lukijat saavat tietoa uusista julkaisuista. Anna lukijoiden tilata uutiskirjeesi sivuiltasi ja saada näin automaattisesti päivitykset sähköpostiinsa. Koko prosessi on helppo automatisoida ja näin tilaajat saavat kaiken uunituoreen sisältösi suoraan sähköpostilaatikkoihinsa, eikä heidän tarvitse viettää aikaa (tai muistaa) tarkistaakseen, onko sivustollasi uutta heitä kiinnostavaa sisältöä.

Uutiskirjeen tilaajat ovat erittäin arvokkaita kaikille yrityksille, joten kannattaa pyrkiä kasvattamaan uutiskirjeen tilaajien listaa ja hoitamaan sitä mahdollisimman hyvin. Rakenna sivustollesi huomiota herättävä toimintakehotus. Voit harkita jonkinlaisen kannustimen tarjoamista sähköpostin antamista vastaan.

Kun lukijat tottuvat näkemään nimesi postilaatikoissa, heistä tulee entistä avoimempia ja tutumpia brändisi kanssa. Ja vaikka heitä ei heti voi lukea kiinnostuneiksi asiakkaiksi, tämä säännöllinen yhteys lisää todennäköisyyttä, että heistä voi lopulta osa kääntyä asiakkaiksi palvelujesi pariin.

2. Jaa sisältöjä sosiaalisessa mediassa 📱

Jos yritykselläsi ei ole some-tilejä kaikilla tärkeimmillä sosiaalisen median alustoilla, kuten Facebook, Instagram, ja jos edustat B2B-yritystä niin LinkedIn, menetät mahdollisuuksia tavoittaa lukijat nopeasti ja helposti. Muutamalla klikkauksella voit lähettää sisältösi someen merkittävälle määrälle ihmisiä.

Voit hyötyä samasta sisällöstä monesti, kun jaat sitä uudelleen seuraavien viikkojen tai kuukausien aikana. Kevennä some-julkaisujen työtaakkaa hyödyntämällä some-jakoihin palveluita, jotka jakavat sisältösi yhdellä kertaa useampaan some-kanavaan. Näiden alustojen avulla voit aikatauluttaa tulevat some-sisältöjen jaot tulevaan. On hyvä myös huomioida, että some-alustoissa yhden julkaisun aikaansaama tavoitettavuus on pienentynyt jatkuvasti, koska some-kanavat tahtovat ajaa käyttäjiä maksetun mainonnan hyödyntämiseen näkyvyyden aikaansaamiseksi.

3. Tavoita lisää verkostoilla 🌎

Vaikka sisältöstrategian ensisijainen tavoite on houkutella ja informoida potentiaalisia asiakkaita, se on myös yksi keino tulla asiantuntijaksi toimialallasi, jos voit osoittaa toistuvasti asiantuntemustasi. Jos voit luoda ja jakaa itseäsi kiinnostavaa, hyödyttävää ja perusteellista sisältöä aiheesta joka auttaisi sinua, niin myös muut sivuston käyttäjät voivat pitää sitä hyvin mielenkiintoisena ja arvokkaana sisältönä.

Tutustu muihin oman toimialasi, tai siihen liittyvien toimialojen, sisällöntuottajiin ja luo suhteita heihin jakamalla ja kommentoimalla heidän viestejään. Sitten kun luot jotain sisältöä, jota luulet myös heidän arvostavan, lähetä heille linkki ja pyydä heitä tarkistamaan se.

Jos olet luonut onnistuneesti sisältösi myös heidän yleisölleen toimivaksi, he saattavat päättää seurata blogiasi, jakaa viestisi sosiaalisessa mediassa tai jopa linkittää siihen omalla sivustollaan. Ja jos heillä on vahva seuraajakunta, tämä voi olla kaikki mitä tarvitset satojen uusien lukijoiden tavoittamiseksi.

Mikäli kokeilet tätä strategiaa, on tärkeää, että vapautat aikaa yksiöityjen sähköpostiviestien kirjoittamiseen kaikille, joihin otat yhteyttä. Tämä siis tulee viemään enemmän aikaa ja vaivaa kuin yksinkertainen copy-paste -menetelmä, mutta on ehdottomasti sijoitetun ajan arvoinen, kun haluat aidosti luoda suhteita ja tavoittaa uusia yleisöjä.

Jos haluat viedä asiat tätäkin pidemmälle, voit myös ottaa asiantuntijat mukaan sinun oman sisällön luomisprosessiin.  Esim. jos aikomuksena on luoda sisältöä aiheesta, johon yksi asiantuntijoista on erikoistunut, harkitse hänen kanssaan yhteistyöartikkelia. Kun julkaiset artikkelin, johon olet kutsunut ja osallistuttanut heidät asiantuntijaksi, he jakavat sisällön mielellään seuraajiensa kesken ja näin sisältösi saa haluamasi näkyvyyden.

Haluatko tavoittaa enemmän lukijoita/näkyvyyttä sisällölläsi?

Riippumatta siitä, onko sinulla jo sisällön markkinointistrategia tai olet vasta aloittamassa ensimmäistä blogiasi, verkkoyleisösi kasvattaminen voi olla haastavaa. Mutta jos haluat mainostaa sisältöäsi tehokkaasti, Makum voi auttaa.

Ota yhteyttä tänään keskustellaksesi markkinoinnin kumppanin kanssa siitä, kuinka voimme onnistuneesti luoda strategian potentiaalisiin asiakkaisiisi liittyvän sisällön luomiseen ja mainostamiseen.

PS: Haluatko lisää vinkkejä digimarkkinointiin liittyen?

Tämä oli Makumin Vinkkikirjaston vinkki nro. 14.
Lue myös muut Vinkkikirjastovinkit blogistamme ja poimi tehokkaat vinkit yrityksenne digimarkkinoinnin kehittämiseen!

Oliko tämä teksti hyödyllinen?
KylläEi
Shopping Cart
Scroll to Top